2014. júl 30.

Telefonos szolgáltatások - 2014-ben....

írta: retrodj
Telefonos szolgáltatások - 2014-ben....

Tegnap volt szerencsém fél füllel hallgatni a Morning Show-t. A vendég Kasza Tibi volt és hozott egy érdekes témát. A mobilszolgáltatók lefedettségéről, szolgáltatásának minőségéről.
Nagyon magával ragadott.
Valószínű Tibivel semmilyen rokoni kapcsolatban nem vagyunk és jobb esetben a szolgáltatónk sem közös. Viszont tökéletesen egyetértek vele. Sőt, kiegészíteném.

Kicsiny országunkban lehet 98,2%-os a lefedettség, de ez a minőség rovásán van - ez biztos. A párom és én a rózsaszín kockás ügyfeleiként bizton állíthatom, hogy saját bőrünkön érezzük minden előnyüket. Aranytárskártyásként megízleltem a csodás mobilszolgáltatást. Csak néha recseg, lesz visszhangos a vonal - esetleg 20-30 másodpercig némul el, aztán bontja a vonalat. Erre jöhet a kifogás - biztos a telefon. Igazuk van...
A mobilnet gyorsasága, minőségét elő sem merem hozni. Elvileg egy barlang szélén is szupergyorsan böngészhetnék - erre fel: szolgálati helyem mellékhelyiségében, legnagyobb kínjaim között sem akar tölteni egy normális oldal sem. (biztosan acélszerkezetes épületben vagyok 0-24ig - lehet)
De van ám vonalas telefonunk is, amelyhez stabil 5 megás net is jár. (szerencsénkre a kábeltévéért a lakásszövetkezetet szidhatjuk - 2 csepp eső és minden adó elmegy; nyilván a megszűnő földi sugárzás miatt)
De vissza a témához...
Az internet mellé beszereztünk egy megbízható Routert - ha már a mobilnet gyorsaságát, stabilitását nem élvezhetjük - akkor majd Wi-fin... Egy nagy túróst! Gondol egyet a szolgáltatás és megszakad a net. Majd restartolni mindent - persze eredmény nélkül. Aztán ha tárcsázni szeretnél, süket telefon vár. (pedig megyeszékhelyen élünk) Ha mégis sikerül a tárcsázás, jönnek a gyilkos percek. Várjál Te gyökér, addig hallgasd Kautzky Armand bizsergető dumáját... Aztán kapcsolnak (negyed óra után) egy informatikai guruhoz. Értem én, hogy nem mindenki lehet szakember a telefonközpontban, de érdemi segítség nekik abban merül ki: "kapcsolja ki a mobilt" vagy "indítsa újra a modemet"

Az is nagyon "finom", ahogy az ügyfélszolgálat miként hárít.
Kedvenceimet szedném egy csokorba:
"hálózatot fejlesztünk" - kérdem: azért a maradék 1-2%ért (ami hiányzik a 100% lefedettséghez) miért mindig az én szolgáltatásom kárára melóznak?
"a hiba elhárításán már dolgozunk" - kérdem: ha hiba az önök készülékében van (és kibasz... sokszor), akkor vagy egy ügyféltájékoztatót, elnézéstkérő levelet vagy 1 napnyi ingyen kárpótlást adjanak már.
"a mi készülékünk szerint minden rendben van" - onnan anyukám, nekem is rendben lenne (net előtt, élő egyenes telefonos kapcsolatban az ügyféllel).

Szóval köszi Tibi - együttérzek és tőlem is ment volna az a hármas fokozatú érzékenység-mérő.

Szólj hozzá

telefon szolgáltatás tüske irónia