2017. okt 28.

"Nem ütik a vőfélyt agyon!"

írta: retrodj
"Nem ütik a vőfélyt agyon!"

Egy szakma rejtett szépségei

Beinschróth Károly könyve csodálatosan összefoglalja milyen gyönyörű szakma a vőfélyeké. Aki komolyan veszi ezt a hivatást bizonyára fellapozta a kötetet és értékes információk megszerzése mellett könnyed kikapcsolódásban is része volt.

Amikor gyermekként vendégként buliztam a rokonok esküvőjén, még nem gondoltam volna, hogy egyszer magam is a szórakoztatás mezejére lépek. Bevallom férfiasan tele volt a nadrág az első alkalmakkor, hiszen ténylegesen megtanulni nincs máshogy mód, csak élesben. Elmehetsz segédnek, hogy az alapokat elsajátítsd, nyálazhatod a könyveket, esetleg tanfolyamot végezhetsz, de önmagad útját, ösvényét, neked kell kitaposnod.

Kicsit a stand up humoristák életéhez hasonlítanám a szakmát, hiszen Ők is szórakoztatnak és a közönség bele sem gondol, mennyi munka van az igényes előadás mögött. Ahogy a zenészek, fotósok, videósok esetében, úgy a vőfélyek közt is akadnak extrém végletek. Én a mentoraim által elmondottakból és a lakodalmakban megtapasztaltakból vérteztem fel magam tudással. Ennek megfelelően írom a verseket, igyekszem a közvetlen, ugyanakkor a kellő tiszteletet megadó stílusban viselkedni. Tehát ez egy szórakoztató szakma, ugyanakkor felelősségteljes hivatás.

Nagyon örülök, hogy sikerült rátalálnom erre a gyönyörű szakmára, mert csodálatos érzés egy család részévé válni. Eleinte nem értettem, hogy Beinschróth Károly miért ezt a címet adta könyvének! Aztán a sok munka végül megadta a választ. Azzal, hogy vőfélyként (kiszolgáló személyzet tagjaként) aktív részese vagy a lakodalomnak, önmagad is a család tiszteletbeli tagjává váltál. Ezért a felelősség is óriási! Nem rúghatsz be, nem lehetsz bunkó, nem lehetsz rosszkedvű, hiszen a szerelmes pár életének legfontosabb napja múlik rajtad.

A menyasszony és a vőlegény mellett pedig akár több száz embert kell megszólítanod, szórakoztatnod. Ugye mennyire hasonlít a színpadon álló humorista életéhez? Csak az élet a vőfélyeknek tartogathat mást is. Nekem az egyik (a sok száz mellett) kedves ilyen történetem egy ifjú hölgyhöz kapcsolódik, aki vendégként volt hivatalos az egyik lakodalomba.

img_20160528_201955.jpg

Azt tudni kell, hogy vőfélyként illik megtartani a három lépés távolságot, hiszen dolgozol és a násznép hangulatáért vagy felelős. Azonban ebben a lagziban akadt egy olyan pillanat, amikor kizökkentettek a szerepemből és emberré váltam. Ez így elég viccesen hangzik. Sebezhetővé, gyarlóvá váltam, mégis jóleső érzés volt, hogy ez a hölgy törődött az emberi oldalammal.

Nem szoktam reklámozni, ha gyötör a bú, ez a vendég mégis átlátott a szitán. Totál ledöntötte a felépített falakat és a magánéletben átélt szenvedéseimre volt kíváncsi. Hittem neki és úgy tűnt, hogy valóban érdekelte ki vagyok. Átlátott rajtam és pontosan tudta milyen csalódáson mentem keresztül. Egy édesanya, aki hosszú éveken keresztül él mással, nagy szerelemben, aki sosem látott előtte, egyszerre nyitott könyv lettem számára.

Látta, hogy szívvel-lélekkel csinálom a vőfélyhivatásom és vigyázok arra, hogy maradéktalanul elégedettek legyenek velem a násznép tagjai. Igen, mert maximalista vagyok - ez talán nem volt akkora meglepetés. Az viszont sokkolt, amikor beletrafált a szerelmi csalódásokba és abba is, hogy miért vagyok óvatos a nőkkel. Mindvégig vigasztalt és támogatott a beszélgetés során, szinte el is felejtettem miért is vagyok a lakodalomban.

Talán nem sértődik meg, ha a barátomnak nevezem, mert rajta kívül ilyen információkat csak ők tudnak. Családtagnak pedig csak akkor fogom nevezni, ha a kedves párja megkéri végre a kezét és akkor ingyen felajánlom szolgálataimat. Elvégre nem illik családtagtól pénzt elfogadni. Más nem ott is beszélgetünk egy jót.

Így lesz egy vadidegen emberből kiszolgáló személyzet, barát, majd családtag. Bizonyára a könyv szerzője is megtapasztalta ezeket. Talán ezért nem ütik a vőfélyt agyon széles e világon. Ehhez persze az is kell, hogy szeresd, amit csinálsz és találd mag önmagad a hivatásodban. Akkor ilyen boldogságmorzsára lelhetsz, amely egész életedben elkísér és mindig jobb kedvre fog deríteni.

Köszönöm kedves M, remélem, mielőbb találkozunk a lagzidon! :)

Szólj hozzá

munka szolgáltatás buli esküvő rendezvény lakodalom zenekar vendég emberi kapcsolatok 2017 vőfély merengés Szombathely